محمدرضا سبکتکین پنجشنبه 23 آذر 1396 02:30 ب.ظ نظرات ()
مهندسان توانستند با استفاده از افزودنی های جوش باتری های باتری کمتر با جوش کمتر تولید کنند و هزینه و زمان لازم برای ساخت آن را کاهش دهند. ناسا تست موتورهای RS-25 و کنترل کننده ها را برای کمک به قدرت موشک SLS طراحی و فرستادن فضانوردان به مقصد عمیق فضا را آزمایش می کند. موتورهای RS-25 برای پروازهای SLS اولیه، موتورهای اصلی شاتل باقی مانده هستند که برای تامین نیروی مورد نیاز برای موشک SLS بزرگتر و سنگین تر اصلاح شده است. بخش عمده ای از این اصلاحات، کنترل کننده موتور جدید است که به عنوان "مغز" موتور عمل می کند و ارتباطی با کامپیوترهای پرواز SLS برای اطمینان از عملکرد موتور در سطوح مورد نیاز است. ناسا اولین واحد کنترل پرواز SLS را در ماه مارس آزمایش کرد. این آژانس پس از آزمایش یک موتور واقعی پرواز RS-25 در ماه اکتبر، سری آزمایشات کنترل پرواز پرواز تابستانی را راه اندازی کرد. در طول آزمایش، کنترل کننده ها بر روی یک موتور RS-25 توسعه یافته نصب می شوند که پس از آن به همان شیوه و برای همان زمان که برای راه اندازی SLS مورد نیاز است، اخراج می شود. پس از آزمایش و تایید، کنترل کننده های پرواز جدید در موتورهای RS-25 که برای استفاده در ماموریت های SLS نصب شده اند نصب شده اند. چهار موتور RS-25 در راه اندازی SLS به قدرت می رسند، و مجموع 2 میلیون پوند رانش و شلیک همراه با یک جفت راکت تقویت کننده جامد را فراهم می کند. با تقویت کننده ها، رانش مجموع در حرکت آسان خواهد شد 8 میلیون پوند تجاوز کند. SLS Exploration Mission-1 (EM-1) به عنوان اولین پرواز برای راکت جدید خدمت خواهد کرد و یک فضاپیمای Orion را برداشته است. پرواز EM-2 یک خدمه از فضانوردان را بر روی Orion حمل خواهد کرد. علاوه بر آزمایش موتورهای RS-25 برای این پروازهای در Stennis، ناسا در حال آماده سازی ایستگاه تست B-2 در مرکز برای آزمایش مرحله اصلی SLS برای EM-1 است. این تست شامل نصب مرحله واقعی هسته پرواز در پایه B-2 و شلیک تمام چهار موتور RS-25 به طور همزمان، همانطور که در طول راه اندازی واقعی است.