محمدرضا سبکتکین پنجشنبه 23 آذر 1396 12:10 ق.ظ نظرات ()

بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی مخابرات سوئیس، بیش از ده میلیارد شهروند هر سال به اینترنت دسترسی دارند. هنگام استفاده از اینترنت، افراد تمایل دارند از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) استفاده کنند که عبارت از تمام سخت افزار و نرم افزار محاسباتی است که امروزه استفاده می شود. فلسفه ICT دارایی ارزشمندی در جامعه مدرن است و فناوری در حال حاضر نقش مهمی در توسعه جوانان و محیط کسب و کار فعلی دارد. نسل جوان بیشترین پاداش از پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات را به ویژه در مناطق توسعه نیافته در معرض فن آوری های نوین به دست خواهد آورد.

قرار دادن ICT در چشم انداز

فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل سخت افزار و نرم افزار محاسباتی است که در حال حاضر در حال استفاده است. همانطور که رایانه رومیزی محبوبیت مصرف کنندگان را از بین می برد، مردم بیشتر اطلاعات آنلاین را با لپ تاپ ها، نوت بوک ها و سایر دستگاه ها پیدا می کنند. از ده میلیارد کاربر آنلاین، تقریبا 70 درصد از آنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند. رایانه حتی یادگیری صحبت کردن با یکدیگر و مدیریت خانه و لوازم از طریق اینترنت چیزها (IoT) است. مهندسان به طور خستگی ناپذیر کار می کنند تا دستگاه های جدید و برنامه های کاربردی برای حل مشکلات بشر را توسعه دهند. مرز فناوری به سرعت در حال تغییر به مصرف کنندگان و صنایع به طور یکسان است. به علت همهچیز بودن فناوری، مهم است که جامعه مردم را در مورد مبانی اطلاعات و ارتباطات آموزش ببیند.

سواد و برنامه های کاربردی ICT

گزارش منتشر شده توسط مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات میانه اقیانوس اطمینان لازم است که همه شهروندان آموزش ICT را تأمین کنند. شهروندان معاصر نیاز به درک ICT دارند تا کارآیی داشته باشند و همچنان رقابتی باقی بمانند. 70 درصد از کارفرمایان موافق هستند که رعایت ICT مهارت لازم است. این مهارت ها نیز برای کار در دانشگاه ها و در برخی موارد، تنظیمات اجتماعی مورد نیاز است. 
پرسنل پشتیبانی فنی ICT در تقاضای بالا هستند، زیرا تکنولوژی بیشتر به جامعه نفوذ میکند، که این کارشناسان نیاز به نگهداری سختافزار و نرم افزاری که افراد به طور مرتب استفاده میکنند.علاوه بر این، شرکت ها به متخصصین پشتیبانی فنی نیاز دارند تا در بازار رقابت کنند.

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت

فناوری اطلاعات و ارتباطات به خودی خود به شدت به صنعت خدمات اطلاعات هشدار داده است. به عنوان مثال، یک مرکز تحقیقاتی پیو اخیرا دریافت که 73 درصد از بزرگسالان آمریکایی خود را به عنوان یادگیرندگان مادام العمر در نظر می گیرند، به این معنی که آنها به طور مرتب به دنبال اطلاعات جدید هستند. پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر زیادی بر صنعت اطلاعات گذاشته است؛ چرا که این شرکت کنندگان در طول عمر اطلاعات خود را برای اطلاعات بیشتر به دستگاه های تلفن همراه خود متصل می کنند، در حالی که در گذشته بر کتاب ها، تلویزیون، روزنامه ها و کتابخانه ها تکیه می کنند. برای جبران این تغییر، رهبران صنعت اکنون بیشتر به چاپ و نشر دیجیتال و رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند.

شروع با آینده

هر گونه برنامه آموزشی گسترده دانشگاهی با جوانان آغاز می شود. امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مداوم بر اندیشه های جوان تاثیر می گذارد. رشد تکنولوژی بسیار فراگیر است که محتوای جوانان جوان امروزه به شدت بر هویت آنها تأثیر می گذارد. به همین علت، جامعه این دوره زمانی را به عنوان عصر اطلاعات نامگذاری کرده است. اطلاعات جاری آزاد، تاثیری بر شیوه ای که همه مردم به جهان می اندیشند، و فرهنگ غربی در سراسر جهان محبوبیت فراوانی به دست می آورد، زیرا مردم بیشتر به حق انتخاب ارزش های اجتماعی خود می رسند. با توجه به ارتباط ICT، یک دانشگاه در سراسر جهان برای اطمینان از اینکه همه جوانان آموزش مناسب تکنولوژی را در اختیار دارند، وجود دارد.

رسانه ها و جوانان

مفاهیم، ​​ایده ها و باورها تقریبا هیچ مرزی در جهان متصل به اینترنت ندارند. ذهن جوان از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کند تا افکار خود را در موضوعاتی نظیر آموزش، سیاست، شرایط اقتصادی و سرگرمی بیان کند. با افزایش جمعیت عادت به ارتباطات دیجیتال، ارتباطات آنلاین بیشتر بیانگر، معنی دار و قابل توجه است. 
این که جوانان این اطلاعات را جذب می کنند نیز تغییر می کنند. محتوا می تواند کاربران را از طریق دستگاه های مختلف دنبال کند. این همیشه در همه جا در دسترس است، فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مدرن تاثیر بیشتری دارد.

ICT و Academia

موسسات یادگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ایجاد ذهن و رسیدن به مخاطبان گسترده تر استفاده می کنند. دانش آموزانی که دارای دسترسی به اینترنت صحیح هستند، می توانند در کلاس های آنلاین حضور داشته باشند که توسط مربیان در هر کجا در آنجا حضور دارند. شرکت کنندگان در کلاس درس آنلاین در زمان کمتری قرار می گیرند. تعامل با بدن دانشجویی جهانی می تواند خود فرصت های یادگیری را فراهم کند. کلاس درس جهانی شکستن موانع فرهنگی و ایجاد یک جامعه درک بهتر است. با کاهش هزینه های سخت افزار فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر قابل دسترسی است. این کارآیی هزینه ای است که یادگیری را به مخاطبان گسترده تر در دسترس می گذارد.

روند فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال تغییر جامعه است. فناوری اجازه می دهد تا افراد با همدردی با سهولت ارتباط برقرار کنند. مردم بیشتر آزادانه خود را بیان می کنند ناشناس ماندن در اینترنت و اطلاعات آزادانه در تقریبا هر موضوع قابل تصور است. 
حتی در کشورهای کمتر توسعه یافته، نرخ اتصال حداقل 10 درصد وجود دارد - و این تعداد همچنان رشد می کند. قیمت های پهنای باند سرعت به دامنه وسیعی از مصرف کنندگان مصرف می شود. مهمتر از همه، استفاده از دستگاه هوشمند تلفن همراه به سرعت در حال افزایش است و به افراد بیشتر دسترسی به اینترنت می دهد.

فناوری و فرهنگ

سازندگان ICT اغلب در دو جهان به طور همزمان زندگی می کنند: زندگی واقعی و قلمرو دیجیتال. پدیده دامنه ای را که مردم در آن کار می کنند تغییر داده است. بسیاری از افراد هویت واقعی زندگی خود را براساس محتوایی که در اینترنت جذب می کنند تشکیل می دهند. فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال تغییر نحوه ارتباط افراد با یکدیگر است. امروزه بزرگسالان اغلب به فرزندان خود می آموزند تا یاد بگیرند چگونه کار فناوری جدید را انجام دهند، که متناقض با پارادایم های سنتی است. در نتیجه، کودکان و نوجوانان که از لحاظ دیجیتالی فعال هستند در حال حاضر نفوذ اجتماعی بیشتری نسبت به گذشته دارند. 
فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی غیرقابل انکار در جامعه معاصر است. فناوری در تقریبا تمام جنبه های زندگی وجود دارد. برای کارکردن در این دنیای نسبتا جدید، مهم است بدانید که چگونه از رسانه های دیجیتال استفاده کنید. نسل جوان جذب مهارت های ICT به ظاهر به وسیله اسموز می شود و بیشتر از این نوآوری های فناوری جدید بهره مند خواهند شد.

منابع 


http://www.mpict.org/ict_education_defined_importance.html

http://www.un.org/esa/socdev/unyin/documents/ch12.pdf

http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/facts/ICTFactsFigures2015.pdf

http://www.pewinternet.org/2016/03/22/lifelong-learning-and-technology/

http://www.pewinternet.org/2012/02/29/main-findings-teens-technology-and-human-potential-in-2020/